Trupper til ungdomslandsholdene i efteråret 2026 meldes ud ultimo juli

Maj og juni har været to travle og spændende måneder for den sportslige afdeling i Bordtennis Danmark. Alt fra et senior-VM i hold, træningslejre med internationale gæstespillere, træningsophold i udlandet for U15-trupperne til et hav af turneringer og mesterskaber (WTT Youth Contender, U21-EM, NETU Youth, senior-DM) har båret med sig både succeser og vigtige erfaringer for nuværende og næste generation.

Det har også betydet, at arbejdsbelastningen i den sportslige afdeling i de her to måneder har været usædvanligt høj på samtlige fronter. Derfor er der blevet taget en beslutning om, at udtagelse af trupper til hhv. U15 og U19-landshold kommer til at ske i juli måned i stedet for juni, som kutymen ellers er.

Da vi internationalt ser en tendens til øget aktivitetsniveau i juni måned, er der en mulighed for, at efterårets trupudtagelser fremadrettet også sker i juli måned. Såfremt dét bliver besluttet af den sportslige afdeling, kommer det at opdateres i strategien for ungdomslandshold efterfølgende.

Spørgsmål kan rettes til respektive landstræner – kontaktoplysninger finder I på denne side