Til Bestyrelsen,

til orientering for formændene for ELU, TU, VET, arbejdsgrupper, sekretariat samt lokalunionsformændene – udsendes uden bilag.

Dagsorden til bestyrelsesmøde torsdag den 25. marts 2010 kl. 17.00, mødelokalet DBTU’s kontor.

DAGSORDEN
Pkt. 1 EVT. KOMMENTARER/TILFØJELSER TIL DAGSORDENEN.

Pkt. 2 ORGANISATIONSUDVIKLING
a) Vision 2012 – Nationale arrangementer
Drøftelse om senior DM fortsættes, ligesom næste års arrangementer og annoncering efter arrangører af DM ungdom, DM senior og Ungdoms Top 12 også skal besluttes.

b) Åbne møder?
Bestyrelsen har drøftet om der 1 til 2 gange årligt skal holdes bestyrelsesmøder hvor en del af møderne er åbne for interesserede.

Bestyrelsen skal træffe beslutning og hvordan sådanne møder i givet fald skal organiseres.

c) Turneringsreglement – godkendelse
Turneringsreglementet gældende fra 1. august er udarbejdet af Turneringsudvalget. Bestyrelsen drøfter dette og beslutter godkendelse. Turneringsreglementet er vedhæftet.

d) BBTU – tilskud m.v.
Sagen omkring BBTU’s henvendelse om tilskud m.v. blev behandlet på bestyrelsens møde 22. februar 2010. BBTU har nu fremsendt et svar som bestyrelsen bedes forholde sig til. Skrivelsen er vedhæftet.

e) Møde med lokalunionerne
Mødet i Ringe den 7. marts 2010 evalueres

f) Bestyrelsens prioriteringsliste
Den nuværende prioriteringsliste vedhæftes sammen med kommentarer fra Turneringsudvalget og trænerne.

Bestyrelsen beslutter den fremtidige prioriteringsliste.

Pkt. 3 ARRANGEMENTER
a) DBTU’s Årsmøde
i) Valg
ii) Lovforslag
iii) Øvrigt

b) DIF’s Årsmøde
i) Repræsentation til DIF’s Årsmøde besluttes.

Pkt. 4 ØKONOMI
a) Regnskab og Budget v/Steen Hummeluhr og Dorte Kronsell

Der orienteres kort om regnskabet for 2009 samt køreplanen for henholdsvis regnskab og budget frem mod Årsmødet den 13. maj 2010.

b) Veteranudvalget skrivelse omkring ændring af takster
Veteranudvalget har fremsendt en skrivelse hvor i de redegør for udvalgets synspunkter på bestyrelsens ændring af taksterne. Ændringen blev foretaget i oktober/november 2009 med ikrafttræden 1. august 2010. Skrivelsen fra Veteranudvalget vedhæftes.

Pkt. 5 EVENTUELT

REFERAT
Til stede: Aksel Beckmann, Steen Hummeluhr, Preben Riel, Tommy Jørgensen, Djohn Sørensen, Kim D. Jensen og Dorte Kronsell (referent)

Pkt. 1) EVENTUELLE KOMMENTARER/TILFØJELSER TIL DAGSORDENEN
Der var ingen kommentarer eller tilføjelser til dagsordenen.

Pkt. 2) ORGANISATIONSUDVIKLING
a) Vision 2012 – Nationale arrangementer

Bestyrelsen havde en indgående drøftelse af både det nyligt afholdte DM senior og mesterskabet i al almindelighed.

Bestyrelsen ønsker, at DM senior skal være et flagskib for bordtennis, hvor det bedste bliver vist frem, hvor spillerne viser entusiasme og hvor tilskuerne tiltrækkes af flot og engageret spil, hvilket også vil give et løft til tilskuer entusiasmen.

I lighed med tidligere drøftelser om emnet, blev der drøftet mange forskellige måder at afvikle et DM på, det være sig både omkring valg af spillested og valg af spillekoncept.

Desværre har ingen responderet på bestyrelsens ønske om at få kommentarer til et fremtidigt koncept for DM.

Bestyrelsen besluttede at nedsætte en arbejdsgruppe som skal arbejde med koncept for et kommende DM.

Arbejdsgruppe består p.t. af: bestyrelsen samt Dorte Kronsell og Jakob Staun. Senere vil arbejdsgruppen blive delt op i mindre grupper der skal arbejde med forskellige områder og der vil blive tilknyttet andre personer.

Der er foreløbig noteret følgende opgaver for arbejdsgruppen:
– mødedatoer
– interview med forskellige spillere
– interview med forskellige klubledere
– samtaler/drøftelser med f.eks. mediepersoner

Bestyrelsen besluttede efterfølgende, at visionsplanen som helhed skal gennemgås på første møde efter årsmødet.

b) Åbne møder
Efter en drøftelse omkring åbne møder og drøftelse om emneområder til disse møder besluttede bestyrelsen at der skal være to åbne møder årligt.

Det første møde vil blive holdt 13. maj 2010, hvor bestyrelsen vil være til stede en 1 time efter Årsmødet. På mødet kan drøftes fremadrettede emner, gerne sat i forhold til visionsplanen. Emner indsendes en uge før mødet, således at bestyrelsen kan forberede sig og besvare spørgsmålene.

Det åbne møde vil blive gentaget på et senere tidspunkt.

c) Turneringsreglement – godkendelse
Turneringsudvalget har efter dagsordenens udsendelse ønsket, at godkendelsen af TU-reglementet blev udsat til mødet i maj måned p.g.a. manglende ændringer i forbindelse med drøftelser i HED:

Bestyrelsen efterkom dette ønske og opfordrer samtidig HED gruppen til at skrive referater fra møderne således at beslutninger nedfæstes.

Turneringsudvalget havde bedt bestyrelsen godkende regler for Damer og Ungdom for sæsonen 2010/11. Bestyrelsen godkendte disse.

d) BBTU – tilskud m.v.
Bestyrelsen har tidligere behandlet en skrivelse fra BBTU omkring tilskud mv. Efterfølgende har BBTU repliceret på bestyrelsens svar omkring sagen.

For at imødegå misforståelse omkring et svar besluttede bestyrelsen, at Dorte Kronsell både skriftligt og telefonisk kontakter Laila Riis med svar.

e) Møde med lokalunioner i Ringe
Bestyrelse oplevede, at mødet med lokalunionerne i Ringe i forbindelse med DM var et godt møde, gennemført med en god og fremadrettet dialog og med en god agenda.

f) Bestyrelsens prioriteringsliste
Bestyrelsen rettede prioriteringslisten til. Listen vedhæftes dette referat.

Listen vil herefter blive benævnt: DBTU’s prioriteringsliste for stævner/turneringer.

Pkt. 3) ARRANGEMENTER
a) DBTUs Årsmøde
i) Valg
Preben Riel har tidligere informeret om, at han ikke ønsker at genopstille til bestyrelsen. Preben Riel har tidligere truffet en beslutning om at udtræde af diverse bestyrelser, råd og nævn efter sin 60 års fødselsdag. Bestyrelsen respekterer selvfølgelig dette, men udtrykte, at man meget gerne havde set Preben Riel genopstille.

Bestyrelsen opstiller nuværende suppleant Djohn Sørensen som nyt medlem af bestyrelsen.

JBTU har opstillet Bjarne Andersen.

Bestyrelsen opfordrer klubberne til at opstille en eller flere personer til suppleanthvervet.

ii) Lovforslag
Bestyrelsen vil fremlægge et lovforslag om udvidelse af perioden for afholdelse af Årsmødet, således at denne periode bliver fra 1. maj til 1. juli.

Bestyrelsen fremlægger endvidere et lovforslag om at Årsmødet fremover skal godkende et rammebudget for det efterfølgende regnskabsår.

JBTU fremlægger lovforslag omkring kontingent, licens, registreringsafgift og stævneafgift.

Tommy Jørgensen kontakter JBTU omkring bestyrelsens lovforslag.

iii) Øvrigt
Jævnfør tidligere beslutning holder bestyrelsens åbent møde en times efter selve Årsmødet er afsluttet.

b) DIFs Årsmøde
Aksel Beckmann og Steen Hummeluhr deltager i DIFs Årsmøde. Dorte Kronsell deltager ligeledes som observatør.

På DIFs Årsmøde skal der drøftes et oplæg omkring forpligtende samarbejde. Bestyrelsen undrer sig over, at DIFs administration allerede pr. 1. marts har foretaget en ny opdeling af specialforbundene før emnet har været drøftet politisk. Bestyrelsen skriver til Niels Nygaard og stiller spørgsmål om dette.

Et af de vigtige punkter på årsmødet er også drøftelsen omkring brugerbetaling på IT systemet. Her vil DBTU give udtryk for vores synspunkter.

Pkt. 4) ØKONOMI
a) Regnskab og budget
Regnskabet for 2010 er færdigrevideret og skal nu renskrives. Regnskabet udviser et underskud på omkring kr. 100.000. Dette resultat er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, men alligevel bedre end forventet efter det store underskud på Danish Open i januar 2010.

Steen Hummeluhr og Dorte Kronsell vil i den kommende periode arbejde med budget 2010 og prognose 2011 og 2012.

b) Veteranudvalgets skrivelse omkring ændring af takster
Bestyrelsen drøftede skrivelsen fra Veteranudvalget og besluttede at efterkomme udvalgets ønske om nedsættelse af startgebyr for Veteran 60 fra kr. 125,- til kr. 100,-.

Pkt. 5) EVENTUELT
Aksel Beckmann orienterede om, at der i forbindelse med arbejdet med at få valgt Dorte Kronsell som vicepræsident i Europa har været holdt møde med Sverige og Tyskland repræsenteret ved den tyske formand og den svenske formand og næstformand. Vi var repræsenteret af Arne Madsen, Aksel Beckmann og Dorte Kronsell.

Bestyrelsen har modtaget en skriftlig henvendelse fra Roskilde BTK. Steen Hummeluhr og Dorte Kronsell kontakter Roskilde for et møde.

I forbindelse med VM i Moskva holdes møde med Stiga. Forinden kontaktes BTE med denne oplysning samt spørgsmål om de har nogle synspunkter de ønsker vi viderebringer. Derudover kontaktes arrangørklubberne af Ungdoms Top 12 og Senior DM således vi kan få deres erfaringer med både materiellet og samarbejdet med Stiga med til mødet.