REFERAT
DBTU’s bestyrelsesmøde onsdag den 3. september 2014 i Brøndby.
Til stede: Bjarne Andersen, Asger Rasmussen, Peter Sundbæk, Betina Koefoed, Mads Mikkelsen, Morten Krydsfeldt (via telefon) og Gitte Hvid.
1. Valg af mødeleder og referent
Mødeleder: Bjarne Andersen
Referent: Gitte Hvid
2. Rammesætning og kommissorier for udvalgene
Det er vigtigt at følgende er tydeliggjort i kommissorierne:
– ansvarsfordelingen for arbejdsopgaver
– Bestyrelsens kontaktperson til de enkelte udvalgs rolle
– relationerne mellem udvalg og relevante ansatte
Det er vigtigt at bestyrelse, udvalg og ansatte går op i en højere enhed.
Ansvaret for at dette indarbejdes i kommissorierne ligger hos kontaktpersonerne i bestyrelsen.
Det skal endvidere fremgå, hvilke opgaver der påligger udvalgene at løse/arbejde med.
Kommissorierne er en proces som er igang. Efterhånden som disse er klar til offentliggørelse skal de sendes til sekretariatet, så de kan offentliggøres på hjemmesiden.
3. Fastlæggelse af rammen for DBTUs ungdomsarbejde
Bestyrelsen ønsker bredere og mere decentral talentudvikling (for de 8-12 årige). Flere klubber skal brænde for ungdomselitearbejde.
Der ønskes også mere decentral struktur på trænersiden, så flere trænere udefra interesserer sig for/deltager i talentarbejdet.
Tillid til at udviklingsprojektet med fokus på trænerudvikling bidrager til ovenstående på sigt.
4. Ansættelse af udviklingskonsulent og sekretariatsleder
Peter orienterede om dagens samtaler med 4 kandidater til stillingen som udviklingskonsulent. Ansættelse forventes i løbet af næste uge.
Beslutning omkring sekretariatslederstillingen forventes at blive truffet umiddelbart efter EM.
5. Delegerede til ETTU i Portugal
Asger og Peter deltager fra bestyrelsen.
Følgende punkter er bl.a. på dagsorden på kongressen:
Forslag om at EM skal køre modsat af VM. Så der i 2015 er EM individuelt og VM for hold og modsat i 2016.
Europæiske regler for kvalifikation til OL.
Top 16 (tidl. Top 12). Der er mange krav til arrangørerne og det bærer præg af ETTU skal have rettet op på økonomien, da de har haft underskud de seneste år. Odense er formentlig stadig interesseret, det afhænger dog også af terminen, som endnu ikke kendes, og det kan spille ind at der er OL-kval i 2016 også, hvilket kan betyde at Top 16 bliver nedprioriteret af spillerne.
6. Regnskab og budgetopfølgning
Kontaktperson vedr. økonomi i bestyrelsen er Mads Mikkelsen. Morten er det specifikt omkring eliteområdet.
En kort gennemgang af enkelte poster i regnskabet. Gitte arbejder på forslag til budget og yderligere kommentarer til regnskabet til næste møde.
De nye udvalg (kommunikation/uddannelse/Eliteudvalg) har et budget på kr. 10.000 i indeværende regnskabsår. Alle udvalg skal komme med ønsker til budget for 2015 senest 15. oktober. Sekretariatet meddeler udvalgene dette.
7. Eventuelt
Næste møder:
Onsdag den 8. oktober, kl. 16.00
Onsdag den 29. oktober, kl. 16.00
Lørdag den 29. november, kl. 9.00
Lørdag den 3. januar, kl. xx – efterfølgende ”julefrokost” med administrationen.
TU havde ønsket, at bestyrelsen drøftede bødestørrelsen ved holdtrækning nu, hvor holdgebyrerne var sat op inden sæsonen 2013/2014 til 6.000 for senior og 2.500 for ungdom. Bøde for holdtrækning er kr. 1.000 oveni holdgebyret.
Bestyrelsen besluttede at bede TU komme med et forslag til ændring, hvor der lyttes til de indkomne protester, men hvor det også indgår i overvejelserne, at en klub ikke må opnå en besparelse ved at trække et DT-hold.
Bestyrelsen drøftede en henvendelse fra Peter Tranto (Portalgruppen og ØBTUs Turneringsudvalag) og Gert Jørgensen, DGI vedr. en speciel 60+ licens. Bestyrelsen ønsker ikke at lave særtakster, bestyrelsen forsøger generelt at arbejde for at taksterne nedsættes. Bjarne kontakter Peter og Gert.
Referent: Gitte Hvid