REFERAT
Referat fra Bestyrelsesmøde fredag den 27. februar 2015 i Odense.
Til stede: Bjarne Andersen, Asger Rasmussen, Morten Krydsfelt, Betina Koefoed, Peter Sundbæk og Gitte Hvid (referent).
Afbud: Mads Mikkelsen.
Bjarne indledte med kort information om mødet med Triatlon og ønskede efterfølgende punkt 6 ændret til samarbejde med KUF.
Herudover enedes man om at fortsætte mødet lørdag formiddag.
1. Valg af mødeleder
Peter blev valgt som mødeleder.
2. Opsamling på punkter fra sidste bestyrelsesmøde
Asger har jf. aftale på sidste møde spurgt Lis Hævdholm om spørgsmål i forbindelse med forvaltning af arven fra Hans Chr. Carstensen. Lis giver i morgen en kort briefing vedr. dette.
Der skal snarest træffes beslutning om der skal overgås 100% til plasticbolde fra næste sæson.
Der er en del klubber der har henvendt sig vedr. gulvet. I den forbindelse besluttede bestyrelsen at gulvet sælges uden krav om at DBTU skal kunne leje dette og at gulvet købes som beset.
3. Årsregnskab og foreløbigt budget 2016, herunder elitebudget for damer/piger
Gitte orienterede om det foreløbige resultat af regnskabet, som udviser et stort underskud. Dette skyldes til dels færre licens- og eliteindtægter og dels ændringen i strukturen på sekretariatet. Herudover har bestyrelsen også haft et større forbrug, som bl.a. skyldes visionsmøde, temamøder og store rejseomkostninger ved bestyrelsesmøderne, grundet den geografiske sammensætning.
Bjarne og Gitte har opstartsmøde med revisionsfirmaet den 9. marts.
Inden næste bestyrelsesmøde, udarbejder og fremsender Mads og Gitte forslag til budget for 2016.
Detaljerede budgetter på eliteområderne blev omdelt. Morten drøfter deltagelse i NETU-mesterskaber med trænerne inden næste bestyrelsesmøde.
4. Forberedelse af årsmøde 2015
Bestyrelsen drøftede kort det kommende årsmøde, som vil blive drøftet yderligere på næste møde.
5. Frivillighedspolitik
Tilslutning til det fremsendte forslag og rettelser til dette. Der blev aftalt nogle justeringer, som Bjarne tilføjer og fremsendes renskrevet til endelig godkendelse på næste møde.
6. Samarbejde med KUF
Bjarne orienterede om det afholdte møde med Helge Mogensen fra KUF (Kontor for Udvikling og Fællesskab).
Det er Helges erfaring at dette fungerer godt, hvis der i den øverste styregruppe sidder politiske personer, så der kan træffes beslutninger på de halvårlige møder med DIF. Udover DIFs repræsentant og Helge blev det besluttet at DBTUs repræsentant fra bestyrelsen er Peter Sundbæk.
Derudover bliver uddannelsesudvalget spurgt om de vil sidde med i denne gruppe. Bestyrelsen godkendte denne løsning. Morten kontakter Betina Haagensen.
Helge refererer til Peter i bestyrelsen.
Vi bibeholder stadig vores egen ”styregruppe” med lokalunionsrepræsentanter.
Herefter får vi aftale til underskrift. Der er møde med Helge og administrationen den 9. marts.
7. Møde med kontaktperson fra DIFs bestyrelse
Tine Teilman, som er DBTUs kontaktperson i DIFs bestyrelse, har bedt om at deltage på et af de kommende bestyrelsesmøder. Bjarne inviterer Tine til mødet den 15. april i Brøndby.
8. Arrangører af Top 12 og DM Senior 2017
Virum og Amager har søgt Top 12. Amager trækker sig men vil gerne lægge billet ind på 2017. Der vil snarest blive slået op på hjemmesiden, at der søges arrangør til Ungdoms Top 12 i 2017, hvor vi imødeser Amagers ansøgning.
Senior DM 2016. Ribe har udtrykt ønske om mulig interesse for at afholde dette. Gitte talte med Bent under DM i Odense, Ribe vender snarest tilbage med besked om hvorvidt de ønsker at ansøge eller ej. Såfremt der ikke ansøges fra Ribe, kan OB godt afholde i 2016 også.
9. Ny Talentstrategi
ELU har kørt et forløb med en konsulent udefra. Steen Houman og Lars Eckeroth vil gerne informere om den fremtidige strategi på et punkt på næste møde.
Der ønskes bl.a. større ansvar for talentudvikling i klubber og lokalunioner, og ELU har i forbindelse med Talentstrategi-arbejdet været i kontakt med udvalgte klubber og lokalunionerne.
Bestyrelsen opfordrer Eliteudvalget til at udarbejde referater fra deres møder.
10. Mission og visioner for DBTU – det videre arbejde
Det besluttedes, at fortsætte drøftelsen på næste bestyrelsesmøde samt at invitere en DIF-konsulent med til et ekstraordinært bestyrelsesmøde d. 6. april (2. påskedag), der har mission og visioner som eneste punkt på dagsorden.
11. Eventuelt
TU har foreslået bestyrelsen at en B-licens ikke skal koste 0 kr. men f.eks. 50 kr.
TU ønsker endvidere at protestgebyret på takstbladet sættes til kr. 500, i stedet for som nu kr. 100. De 100 kr. har ikke været opkrævet indtil nu, og beskrivelsen af dette i reglementet er ikke fyldestgørende. Det skal præciseres om det gælder klager til TU eller til Appeludvalget. Morten og Betina tager en drøftelse herom med TU.
Sekretariatet holder lukket de 3 dage før påske. Op til påsken vil det fremgå på hjemmesiden, hvem der kan kontaktes i akutte situationer.
/Referent: Gitte Hvid