Referat af bestyrelsesmøde søndag den 18. aug. kl. 10:00. Mødet afholdtes i Kolding.
Til stede: Betina Koefoed (referent), Torben Pedersen, Anders Mølgaard, Lars Høgsberg, Peter Sundbæk og Klaus Dam. Afbud fra Nick Ilsø, Peter Carstensen (suppleant) og Peter Busck.
Implementeringskonsulent Martin Lundquist deltog ikke i selve bestyrelsesmødet, men i det efterfølgende bestyrelsesseminar
Betina blev valgt referent og Torben som skribent på kort nyhed til hjemmeside vedr. bestyrelses-seminariet. Klaus indkalder til næste møde på Skype og Betina er mødeleder.
- Opfølgning på sidste møde. Referat fra sidste møde er indsat som bilag.
Da bestyrelsesmødet kun var ganske kort forud for bestyrelses-seminaet, blev punktet ikke behandlet. Udestående punkter bliver taget op på september-mødet.
- Behandling af trænerkravet, herunder tro og loveerklæringerne. Oversigt udarbejdet af Jeppe.
Bestyrelsen bad Betina kontakte Jeppe for opfølgning på de 3 klubber som pt. ikke lever op til trænerkravet og finde løsning på problemstillingen. Målet er at få flest mulige trænere uddannet.
Trænerkravet udvides til også at gælde i næstbedste række for herre og damer, og juniorrækken i kommende sæson.
- Ansættelse af ny direktør grundet ny struktur
Der var indkommet ca. 35 ansøgninger.
Ansættelsesudvalget arbejder på at ansættelse at en ny direktør pr. 1. okt. eller senest 1. nov., men således at den nye direktørs navn er kendt på leder- seminaet på Bornholm i udgangen af september. DIF er med i den afsluttende udvælgelse
- Orientering fra sekretariatslederen.
Orientering fra Peter Busck blev gennemgået og taget til efterretning. Betina giver tilbagemelding til Peter omkring punkter, hvor der er behov herfor. Betina kontakter ligeledes sekretariatet for opfølgning på sekretariatets rolle og udfordringer i forhold til ny struktur
- Bestyrelses seminar:
Bestyrelsens opgave, bestyrelsen som hold, bestyrelsens medlemmer og arbejdsform og samarbejde med sekretariatet, regionale teams og faggrupper. Opgaver og rolle diskuteret og fordeles endelig på næste møde
En fra bestyrelsen deltager så vidt muligt i alle vækstteammøderne de kommende uger. Det er implementeringskonsulenten der leder mødet. Konsulenterne fra vores sekretariat deltager ligeledes i disse møder
Bestyrelsen deltager så vidt muligt i mødet i Odense første weekend i sep. vedr. faggruppe og BTDK-strategier.
Bestyrelsen deltager ligeledes i ledergruppe seminaet på Bornholm sidste weekend i september og ser frem til det nye samarbejde med ledergruppen. På dette seminar vil BTDK´s budgetlægning og økonomi blive gennemgået og udfordret. Bestyrelsen nedsatte en arbejdsgruppe til at kigge dybere ind i budgetlægningen.
Gruppen blev Anders, Klaus og Lars, som udarbejder oplæg til næste bestyrelsesmøde og til ledermødet.
Kommende bestyrelsesmøder:
Tirsdag den 24. september 18.30 (Skype)
Tirsdag den 22. oktober kl. 17.00 i IH.
Fredag den 15. november kl. 17.00 i Odense.
Tirsdag den 10. december kl. 18.30 (Skype)
Lørdag den 25. januar kl. 10.00 i Hillerød.
Lørdag den 29. februar i Odense (DM)
Fredag den 20. marts kl. 17.00 i Odense.
Tirsdag den 21. april kl. 18.30 (Skype)
Tirsdag den 19. maj kl. 17.00 i IH.
Fredag den 5. juni kl. 17.00 i Horsens.
Referent (21. August 2019)
Betina Koefoed