Indbydelse til DT 2011/12

Hermed inviteres alle klubber til at deltage i næste sæsons 1. divisionsrække for damer, hvor der er minimum 2 ledige pladser.

Såfremt der er flere klubber end 2 der er interesseret vil der blive spillet kvalifikation om de ledige pladser samt om reserverækkefølge. Grenå som rykkede ud af denne sæsons 1. division har ret til at melde sig og deltage i kvalifikationsturneringen.

Herunder kan ses diverse oplysninger – ved tilmelding bedes oplyst info om hold, spillere, m.v.

I Elitedivisionen deltager de 6 hold fra sidste sæsons Elitedivision, samt nr. 1 og 2 fra 1. division; Søhøjlandet og Køge Bugt. Såfremt Søhøjlandet eller Køge Bugt ikke ønsker at rykke op i Elitedivisionen bedes I give sekretariatet besked herom hurtigst muligt og senest den 25. april 2011.

I 1. division deltager, udover de minimum 2 ledige pladser, de hold, der er kvalificeret gennem denne sæsons turnering; Holsted, Team Nørreå, Hillerød og København 2.

Disse hold bedes senest den 25. april give besked om de fortsat ønsker at spille i 1. div. og om der er interesse for at spille Elitedivision, såfremt Søhøjlandet og/eller Køge Bugt ikke ønsker at rykke op.

Såfremt der ikke er 2 klubber der ønsker at rykke op i Elitedivisionen, vil øvrige klubber kunne tilmelde hold til evt. ledige pladser. Er der flere hold end pladser vil der blive spillet kvalifikation.

Eventuel kvalifikation til 1. division damer og evt. elitedivisionen vil foregå d. 8. maj hos OB.

Holdstørrelse: Hvert hold består af tre spillere.

Spillesystem: Der spilles efter systemet for ”Tre personers hold”. Holdkampene afvikles i 4 samlinger og derudover 2 lokale kampe.

I samlingerne spilles der som udgangspunkt tre holdkampe pr. samling (to kampe lørdag + en søndag). Holdkampene afvikles på 1½ bord (to holdkampe pr. tre borde).

Alle hold mødes to gange – og i Elitedivisionen afsluttes der med et finalespil, som man kender det fra tidligere.

Terminer: 17.-18. september 2011
19.-20. november 2011
21.-22. januar 2012
17.18. marts 2012

Dommere: Hvorvidt der påsættes dommere til alle kampe i Elitedivisionen eller der kun vil blive påsat overdommer på samlingerne, vil TU tage stilling til inden sæsonstart og dette vil inden da blive sendt i høring blandt deltagerne i Elitedivisionen.

Afregning sker gennem DBTU’s Sekretariat, hvorefter udgifterne til dommere fordeles ligeligt på alle klubberne i Elitedivisionen. Øvrige udgifter arrangørklubberne måtte have fordeles endvidere på 1. divisionsklubberne også.

Spillere: Evt. kvalifikation vil jf. turneringsreglementet ikke blive betragtet som afslutningen på indeværende sæson, men regnes som afviklet umiddelbart inden DT’s start, således at der kan bruges spillere som har repræsenteret andre klubber under forudsætning af, at enten klubskifte eller B-licens er på plads inden opstart af kvalifikationsspillet. Spillerne bliver låst til dette hold i tilfælde af at holdet kvalificerer sig og kan derefter ikke repræsentere andre klubber i sæsonen i dame DT.

Økonomi: Startgebyret er kr. 1.000,- for såvel Elitedivisionen som 1. division. Der udbetales ikke længere rejsegodtgørelse og overnatningstilskud men der vil som i indeværende sæson være rejseudligning blandt klubberne.

Tilmelding sendes, faxes eller mailes til DBTU – senest mandag, d. 25. april 2011:

# DBTU, Idrættens Hus, 2605 Brøndby
# 43 26 21 15
# Mail til undertegnede

Forfatter: Gitte Hvid
Kontaktperson tlf.: 43 26 21 12
Kontaktperson e-mail: gitte.hvid@dbtu.dk