SIDSTE TILMELDING FREDAG

DBTUDBTUDBTUDBTU
STIGASTIGASTIGASTIGA

 

TILMELDINGSFRISTEN ER RYKKET TIL FREDAG DEN 8/6 KL. 10.00 til sarah.thomsen@dbtu.dk

 

Herved indkaldes til Årsmøde i Dansk BordTennis Union – lørdag den 16. juni kl. 10.00.

Årsmødet holdes i Scandic Bygholm Park, Schüttesvej 6, 8700 Horsens.

Deadlines og praktiske informationer

Tilmelding
Tilmelding skal ske via e-mail til sarah.thomsen@dbtu.dk senest lørdag den 2. juni.
Tilmeldingen bedes indeholde klubnavn og navne på samtlige deltagere fra klubben. Ydermere skal det angives, om materialet før årsmødet ønskes tilsendt pr. e-mail eller post (i dette tilfælde oplyses postadresse).

Indsendelse af forslag
Forslag, der ønskes behandlet på årsmødet, skal være sekretariatet i hænde senest 14 dage før mødet afholdelse. Forslag skal altså være modtaget på sekretariatet senest lørdag den 2. juni 2011.

Materiale før årsmødet
Beretninger, regnskab, budget, liste over kandidater (der på forhånd har givet tilsagn om at opstille til bestyrelsen eller et DBTU udvalg) og evt. lovforslag udsendes den 8. juni.

Økonomi
DBTU dækker fortæring under selve Årsmødet for de delegerede, der er anmeldt skriftligt og rettidigt. Øvrige udgifter dækkes af de delegerede selv, evt. via egne klubber, udvalg og lokalunioner.Af hensyn til bestilling af frokost og forplejning samt udsendelse af yderligere materiale, skal alle deltagere tilmeldes.

Efter årsmødet
Referat udsendes pr. mail via DBTU-NYT samt offentliggøres på www.dbtu.dk.
Valg, lovændringer o.lign. vil i øvrigt fremgå af DBTU’s hjemmeside – www.dbtu.dk

Dagsorden
1) Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse.
2) Valg af to referenter.
3) Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse.
4) Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår.
5) Fastsættelse af kontingent til DBTU.
6) Behandling af indkomne lovforslag.
7) Drøftelse/vedtagelse af principielle emner vedr. politikkatalog og handlingsplaner.
8) Drøftelse af principielle emner vedr. reglementer m.m.
9) Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 18, stk. 2.
10) Valg af 1 medlem for 3 år, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget.
11) Valg af formand, næstformand og medlemmer til de i § 9 anførte udvalg jf. § 22.
12) Valg af revisor.
13) Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant.
14) Eventuelt.

Informationer vedrørende DBTU´s årsmøde
Årsmødet er åbent for alle og er unionens højeste myndighed. Årsmødets stemmeberettigede er én repræsentant pr. klub, jfr. seneste DIF-klubopgørelse. Endvidere har DBTU’s bestyrelsesmedlemmer samt formændene for bredde-, turnerings- og veteranudvalget hver en stemme.
En klub kan give fuldmagt til en anden klub til at repræsentere sin stemme. Fuldmagten udfærdiges på den pågældende klubs brevpapir og udstedes til en anden navngiven klub. Fuldmagten kan indsendes på forhånd eller medbringes på mødet.
En udvalgsformand kan bemyndige et andet medlem af sit udvalg til at repræsentere dennes stemme. Ingen kan repræsentere mere end to stemmer på årsmødet.
De i § 9 nævnte udvalgsmedlemmer, bestyrelsessuppleanten, medlemmer af eventuelt andre af bestyrelsen nedsatte udvalg, repræsentanter fra lokalunioners udvalg og de registrerede klubber har ret til at overvære årsmødet med taleret, men uden stemmeret. DBTU’s revisor har ret til at overvære mødet og deltage i forhandlingerne vedrørende sit forretningsområde, dog uden stemmeret.

Forfatter: Sarah Thomsen
Kontaktperson tlf.: 43 26 21 13
Kontaktperson e-mail: dorte.kronsell@dbtu.dk