Elitekonference om herreelitedivisionen (HED)
Arbejdsgruppen, som blev nedsat efter Årsmødet 2008, vil hermed gerne invitere alle elitedivisionsklubber og 1. divisionsklubber for herrer, bestyrelsen, dommergruppen, landstrænerne, TU, ELU, pressechefen og administrationen til elitekonference:
Grundlovsdag, den 5. juni kl. 8.30-12.00 i Odense Congress Center i Odense.
Elitekonferencen ligger forud for DBTU’s årsmøde, som starter med frokost kl. 12.00 (særskilt tilmelding til Årsmødet nødvendig).
Følgende er tilmeldt HED-konferencen pr. d.d.
Jan Kristoffersen, Køge Bugt
Morten Krydsfeldt, København
Allan Bentsen, Roskilde
Martin Lundkvist, Roskilde
Finn Lindschouw, Hvidovre
Claus Arnsbæk, Esbjerg
Jesper Schou-Jørgensen, Århus
Kim D. Jensen, Sisu/MBK
Asger Rasmussen, OB
Poul Sørensen, OB/DBTU
Hillerød (2 personer)
Aksel Beckmann, Bestyrelsen
Preben Riel, Bestyrelsen
Tommy Jørgensen, Bestyrelsen
Steen Hummeluhr, Bestyrelsen
Mads-Peter Jannings, Bestyrelsen
Bjarne Andersen, Turneringsudvalget/Åbyhøj
Christian Krogh, Eliteudvalget/Brøndby BC
Bent Sjelle, Eliteudvalget
Annie Ramberg, Eliteudvalget
Allan Sørensen, Dommergruppen
Preben Søndergaard, Dommergruppen
Gitte Hvid, Administrationen
Peter Sartz, Administrationen
—
Baggrund
Med baggrund i den succesfulde elitekonference i september måned 2008 er det nu tid til at drøfte næste skridt i udvikling af dansk elitebordtennis for herrer.
September konferencen viste, at der er et udtalt behov for at drøfte dilemmaer, udfordringer og ambitioner for udviklingen, og at der var stor interesse for at lære af hinanden, udveksle erfaringer og være visionær i et fremadrettet perspektiv.
En ny sæson står for døren, elitedivisionsrækken udvides til 10 hold, og arbejdsgruppen har fastsat faste datoer for slutspillet i den kommende sæson.
Dermed er skabt endnu bedre rammer for at kunne forbedre slutspilsarrangementerne, så der kommer flere tilskuere, mulighed for TV mm.
Netop TV-dækning af slutspilskampene, vurderer arbejdsgruppen, er en mulighed i den kommende sæson. Men har vi råd, og er vi klar til det – og er det overhovedet det, vi vil? Eller skal vi prioritere anderledes?
Dette og andre relevante spørgsmål skal diskuteres på konferencen, som initieres af HED-arbejdsgruppen under DBTU, der består af repræsentanter fra DBTU’s bestyrelse, eliteudvalget, turneringsudvalget samt divisionsforeningen for herre elitebordtennis (DHB).
Arbejdsgruppens formål er at skabe debat og tiltag, der kan fremme udviklingen elitedivision og 1. division indenfor arrangement, pressedækning, rammer for kampene, tilskuere, sponsorer m.m.
Mål for juni-konferencen
¤ At drøfte konkrete krav og forventninger til gennemførelse af kampe i primært elitedivisionen i den kommende sæson på indholdssiden
¤ At drøfte klubbernes ambitionsniveau for hhv. grundspil og slutspil
¤ At drøfte konkrete forslag til hvordan vi kan hæve standarden på kampene, så de i fremtiden ikke blot er kampe der skal overstås
¤ At drøfte konkrete tiltag der som minimum skal gøres vedrørende tilskuere, presse mm. i forbindelse med slutspillet
¤ At drøfte konkrete muligheder for støtte og support til at sikre kvalitet – kan og vil klubberne fx smide penge i en fælles pulje og ansætte en person på ¼ tid?
¤ Hvordan kan vi styrke det lokale samarbejde med pressen?
¤ Drøfte erfaringer og konkrete tiltag vedrørende sponsorarbejde
¤ Hvordan kan vi styrke formidling og kommunikation af fx slutspillet til presse og lokalsamfund?
¤ Hvordan kan vi generelt fremme en debat om udviklingen af elitedivisionen og 1. division for herrer?
¤ Hvilket ambitionsniveau skal der være for at tiltrække TV til fx slutspillet?
Konferencen vil starte med et oplæg, og derefter vil der blive arbejdet i grupper med forskellige temaer for siden at afrapportere til fælles plenumdrøftelse.
Konferencen skal munde ud i forslag til konkrete tiltag, som arbejdsgruppen kan arbejde videre med efterfølgende. Det er derefter arbejdsgruppens opgave at præcisere og fokusere forslagene til endelig godkendelse af DBTU og klubberne.
Tilmelding til konferencen senest FREDAG DEN 29. MAJ på dbtu@dbtu.dk med angivelse af navn på deltagere. Der vil være kaffe, the og rundstykker til alle deltagere.