Bordtennis Danmark har med Strategi 2022-2025 fokus på digital udvikling. I 2024 har vi gennemgået samtlige digitale værktøjer og har konkluderet, at hvis vi som forbund for alvor skal rykke os, har vi behov for en række udskiftninger i vores vitale IT-systemer.
Det sidste halvandet år, har en arbejdsgruppe af frivillige ildsjæle med viden om it systemer været med i en proces med kortlægning og ønsker. DIF´s digitale rådgivning har, fulgt alle processer løbende gennem perioden og givet sparring og vejledning.
Processen er i forløbet blevet stadig mere aktuelt, idet Bordtennis Portalen har skiftet ejer og at Sverige og Norge har valgt at træde ud af TCC samarbejdet til fordel for nye systemer.
Det betyder at sæson 2025-2026 bliver en sæson, hvor vi overgår til nyt medlems, turnerings og stævne system.
I processen har mere end 12 systemer været evaluereret og tilbage er 2 relevante systemer, som der skal vælges imellem.
I maj måned modtog Bordtennis Danmark med glæde og på baggrund af en ansøgning, 650.000 kr. af Danmarks Idrætsforbunds initiativpulje til projektet.
Derfor kan vi nu sætte gang i arbejdet.
På bestyrelsesmøde den 11. juni, forelægges bestyrelsen rammerne for en ny leverandør og forventeligt, vil leverandør, styregruppe og proces blive officielt igangsat.
Vi ved, at der er mange spørgsmål og derfor vil vi efterfølgende inviterer alle foreninger og andre interessenter til et onlinemøde, hvor leverandøren og mulighederne præsenteres. Vi vil løbende inviterer ind for opdateringer. Datoen kommer snarest ud via facebook.
For yderligere information kontakt:
Direktør, Puk Kirkeskov Hvistendal | 29 12 42 03 | pkh@bordtennisdanmark.dk