Vejledning til klublogin på bordtennisportalen

Herunder følger vigtig information for klubben i forbindelse med brugen af bordtennisportalen, stævnetilmelding og licensløsning.

Disse oplysninger finder du også på bordtennisportalen.dk, hvor der løbende opdateres med information og vejledninger.

Bordtennisportalen er gratis for klubberne og drives af betalingsgebyrer. Der tillægges et gebyr på kr. 11 pr. rækkedeltagelse ved stævner.

Licenskøb og stævnetilmelding er ikke længere nødvendigvis et klubanliggende, da spillere, forældre og klubledere/-trænere kan oprette en profil, og online betale licens og tilmelding til stævner med Dankort, MobilePay mm.

Første login
I mailen, der er fremsendt til alle klubber, finder man klubbens første login, som kun bruges første gang man logger ind som administrator. (Koden kan godt bruges af flere i klubben, der skal være administratorer).

Efterfølgende består dit personlige login af din e-mailadresse og en selvvalgt adgangskode.

Bemærk! Dine loginoplysninger er personlige og ikke fælleseje.

Kom godt i gang
Under ”Klubber” – ”Klubnavn” – ”Administration” – ”Tilføj medlemmer” – ”Vælg modtagere” og på fanebladet ”E-mail” kan du sende invitationer til spillere og andre klubmedlemmer, som du ønsker skal have adgang til Bordtennisportalen. Disse medlemmer modtager en mail, med en tekst som man selv vælger.

De medlemmer som du inviterer modtager desuden et link til hvor de skal oprette sig for at få adgang til klubben. Når spillere og ledere har oprettet en profil, kan du vælge hvem der ellers skal være administrator, så du ikke er den eneste. Kun brugere som er klubadministratorer får adgang til menuen ”Administration”.

Licens
Se særskilt information om licensløsning/licenskøb

Online tilmelding
Se særskilt information om selve stævnetilmelding.

For klubben
Klubben kan på bordtennisportalen foretage tilmeldinger til stævner i BTDK-regi med online-betaling (Dankort, MobilePay eller via netbank.)

Således skal arrangøren ikke længere fakturere, og kassereren ikke længere betale for de enkelte tilmeldinger. De spillere klubben havde på klubportalen, er også til rådighed på Bordtennisportalen, og hvis spillerne oprettes med en brugerprofil, kan de desuden tilmelde sig selv.

Man kan stadig tilmelde sig med makker fra en anden klub og x-makker

For spilleren
Traditionelt er det klubberne der samlet tilmelder spillere til stævner og løser licenser.

Sådan er det ikke nødvendigvis længere: Oprettes klubbens spillere med en brugerprofil på Bordtennisportalen, så vil spilleren have mulighed for at løse sin licens og tilmelde sig til stævner – ligeledes med online-betaling med Dankort m.m.

For stævnearrangøren
For stævnearrangøren er det ikke meget der er forandret, bortset fra at der ikke længere skal opkræves indskud med faktura og evt. rykkes for betaling.

Klubber og spillere tilmelder sig via Bordtennisportalen og alle tilmeldinger betales online.

Tilmeldinger kan hentes til stævneafviklingsprogrammet TTC som sædvanlig, og senest to uger efter sidste tilmeldingsfrist/stævnet udbetales indbetalinger fra klubber/spillere til arrangørklubben.

Hvis der evt. skal tilbagebetales deltagergebyrer til f.eks. tilmeldinger med x-makker eller aflyste rækker, er dette arrangørklubbens pligt senest 4 uger efter sidste tilmeldingsfrist. Stævnearrangører skal i denne anledning angive i invitationer at tilmelding foregår via Bordtennisportalen.dk.

Klubbens kontaktpersoner
Under punktet klubber finder du som administrator din egen klub. Her kan du under ”Administration” og ”Rediger klub” skrive info om klubben, tilføje/rette kontaktpersoner m.m.

Du kan også her vælge flere administratorer for din klub. Du kan enten vælge mellem dem der allerede har oprettet en profil eller du kan vælge at sende e-mail til en der endnu ikke har oprettet en profil.