Velkommen til DT

Velkommen til DT 2010/11
Efter afviklingen af kvalifikationskampene til Drenge Øst, er alle klubber nu på plads til den kommende sæsons DT – række- og kredsoversigten kan ses under Danmarksturneringen.

Turneringsreglementet
Turneringsreglementet er i øjeblikket til godkendelse i bestyrelsen, og vil blive udsendt/offentliggjort så snart det er godkendt.

Juniorrækkerne
Herre Junior afvikles som bekendt i hhv. en øst- og en vestkreds. Kampene vil blive afviklet over fem weekender (som udgangspunkt to kampe på en af weekenddagene).

Dame Junior bliver ligeledes afviklet i samlinger, men over fire weekender.

B-licenser
B-licenser til den kommende sæson (2010/11) skal løses senest den 31. juli. B-licens kan benyttes på ungdomshold, damehold og på veteranhold.

Udlændinge i DT
På hvert hold i DT for Senior må der kun deltage én ikke-EU borger. Ved EU borgere forstås i denne forbindelse alle med statsborgerskab i et EU land eller i et land, der har en associeringsaftale med EU om arbejdskraftens frie bevægelighed.

Nye udenlandske spilleres licens må ikke oprettes via klubportalen. Licensen skal oprettes via DBTU’s sekretariat og der kræves en underskrift eller en bekræftende mail fra den pågældende spiller. Dette gælder dog ikke for licensfornyelser for udenlandske spillere.

I bedes oplyse om I kan spille på hverdage, da nogle kampe nødvendigvis skal ligge på hverdage, hvis kabalen skal kunne gå op.

Spilledage
Fremgår af kalenderen på dbtu.dk, amt i den udsendte kalender.

Slutspil i Elitedivisionen for Damer og STIGA Divisionen
Der er faste spilledage – datoerne fremgår af kalenderen på dbtu.dk.

Nedrykning/kvalifikation
STIGA Divisionen: Nr. 9 i grundspillet rykker ned i 1. division.

1.division: Det bedst placerede oprykningsberettigede hold fra hver kreds spiller en kvalifikationskamp mod det næstbedst placerede oprykningsberettigede hold fra den anden kreds.

Denne kvalifikation spilles bedst af tre kampe. Tredje kamp spilles kun, hvis de to første kampe får hver sin vinder.

Det hold, der deltager som bedst placerede oprykningsberettigede hold fra sin kreds har hjemmebane i anden og evt. tredje kamp. Vinderne af disse kvalifikationskampe rykker op i Elitedivisionen.

Kampene afvikles: 2., 9. og evt. 10. april.

Elitedivisionen for Damer: Kvalifikationskampe spilles d. 16. el. 17. april 2011 (fastsættes af TU).

Slutspil Herre Junior og Drenge: 16.-17. april 2011

Kvalifikationskampe mellem divisionerne: 16.-17. april 2011

Startgebyrer
Senior: Kr. 1000,-
Ungdom: Kr. 500,-

Rejseudligning
Bestyrelsen besluttede i november 2009 ændringer i forbindelse med DT og mesterskaber.

Dette betyder at der er indført rejseudligning mellem klubberne i DT i stedet for det normale rejsetilskud samtidig med at startgebyrerne for DT er sat ned.

Nærmere informationer omkring beregningsmodel vil blive udsendt i løbet af de kommende uger. Ordningen vil foreløbigt blive administreret af DBTU.

Dommere (kun for klubberne i Elitedivisionen for Damer og STIGA Divisionen)
Dommerafregningen foretages af DBTU, som derefter fremsender regning til de implicerede klubber.

Dommerudgifterne deles ligeligt mellem hhv. herre- og dameklubberne. Afregningen sker efter første halvdel af turneringen og efter sidste runde og igen efter slutspillet.

Der skal afregnes dommerhonorar (kr. 200,- pr. dommer), samt transportudgifter efter statens takster (3,56 kr. pr. km i 2010). Såfremt en kamp + transport varer mindst fem timer udbetales uden bilagspligt kr. 60,- i fortæring.

Informationsskema
Det til DT-klubberne udsendte skema bedes udfyldt til brug for tilrettelæggelse af turneringen. Klubbernes ønsker vil blive imødekommet i den udstrækning det er muligt.

Sidste frist for indsendelse af informationsskemaet er fredag, d. 11. juni.

Program
Sekretariatet vil efter tilrettelæggelsen af turneringen udsende et foreløbigt program primo juli.

Klubberne har derefter mulighed for at komme med ændringsforslag til det foreløbige program og der vil blive taget hensyn til disse forslag, hvis det er muligt. De implicerede klubber vil blive oplyst om eventuelle ændringer i det foreløbige program.

Det officielle program, der skal spilles efter, vil blive udsendt i medio august, og vil så snart det er endeligt blive lagt op på infosport.dk, med link dertil fra dbtu.dk

Aftalte kampflytninger vil som udgangspunkt altid være opdateret på infosport.dk.

Vejledning
A: Spillelokalet skal være godkendt af de respektive lokalunioners turneringsudvalg og følge de i turneringsreglementet nævnte bestemmelser.

Alle borde skal være omgivet af bander, og der skal være tælleapparater ved alle borde. Husk, at alle kampe i herrerækkerne skal afvikles på to borde. I Dame Senior (samlinger) afvikles kampene på 1½ bord (to holdkampe på tre borde), øvrige kampe på 2 borde.

B: Af hensyn til gennemførelsen af turneringen må vi bede klubberne være sikre på deres deltagelse. Er en klub nødsaget til at afmelde et hold senere end 11. juni 2010, idømmes klubben en bøde på kr. 1.000,- og endvidere skal startgebyret betales.

C: En klub har principielt ingen indflydelse på fastsættelsen af udekampe.

D: Der opfordres til at få en skriftlig bekræftelse på spillelokalerne i de anførte spilleuger.

E: Klubber med flere hold bedes angive varierede spilledage og spilletider af hensyn til turneringstilrettelæggelsen. Husk i den forbindelse at afsætte minimum tre timer til en holdkamp i seniordivisionerne og fire timer til en holdkamp i ungdomsdivisionerne for Herrer.

F: Enhver oplysning, som klubben skønner som værende væsentlig i sammenhængen, skal anføres. Turneringsudvalget vil i størst muligt omfang tage hensyn til specielle ønsker.

Arrangører søges
Fire damesamlinger (fire klubber har tilkendegivet at de ønsker at afholde en samling, men oplys gerne alligevel på skemaet at I ønsker samling og på hvilke terminer I kan afholde disse).

Spørgsmål, m.v. bedes rettet til kontakpersonen

Forfatter: Hvid & Sørensen
Kontaktperson tlf.: 43 26 21 12
Kontaktperson e-mail: gitte.hvid@dbtu.dk